Stwierdzenie spadku
Stwierdzenie spadku to formalna procedura, która ma na celu potwierdzenie prawnego dziedziczenia po zmarłej osobie. Po śmierci osoby, jej bliscy powinni zgłosić ten fakt w odpowiednich instytucjach, takich jak urząd stanu cywilnego lub inny organ administracji publicznej, w zależności od lokalnych przepisów. Po zgłoszeniu śmierci, otrzymuje się oficjalny akt zgonu, który zawiera informacje o zmarłej osobie, takie jak imię, nazwisko, data i miejsce śmierci.
![mieszkanie umowa sprzedazy - Notariusz Częstochowa kupno mieszkania umowa](https://www.notariuszbanach.pl/wp-content/uploads/2022/11/biuro-nieruchomosci-lodz-1024x683.jpg)
![tani notariusz częstochowa - Notariusz Częstochowa notariusz częstochowa](https://www.notariuszbanach.pl/wp-content/uploads/2021/01/cropped-slide1.jpg)
![umowa sprzedazy gruntu - Notariusz Częstochowa grunty na sprzedaz](https://www.notariuszbanach.pl/wp-content/uploads/2022/11/umowa-sprzedazy-domu-1024x683.jpg)
Do stwierdzenia spadku w szczególności potrzebne są:
– odpis skrócony aktu zgonu zmarłego
– dokument z PESEL zmarłego
– odpisy skrócone aktów stanu cywilnego (zależne od osób wchodzących w rachubę)
– numer księgi wieczystej (jeżeli zmarły był właścicielem lub współwłaścicielem nieruchomości)
Po stwierdzeniu spadku, spadkobiercy mogą przystąpić do podziału spadku zgodnie z przepisami prawa spadkowego lub zgodnie z wolą wyrażoną w testamencie.